Všeobecné obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu (e-shopu) FengShui-life.sk
Článok I. Vymedzenie pojmov
1. Prevádzkovateľom / predávajúcim / dodávateľom tovarov a služieb e-shopu www.fengshui-life.sk je spoločnosť PointOne s.r.o., so sídlom Mudroňova 41, 03601 Martin, IČO: 47539313.
2. Kupujúcim je každý návštevník e-shopu, ktorý súhlasí so všeobecnými obchodnými podmienkami a reklamačnými podmienkami a objedná si tovar alebo služby prostredníctvom elektronických komunikačných prostriedkov. Pre účely zákona č. 102/2014 Z. z. sa spotrebiteľom rozumie fyzická alebo právnická osoba, ktorá nenakupuje tovar pre účely jeho predaja iným osobám, za účelom podnikania alebo výkonu zamestnania či povolania.
3. E-shopom je počítačový systém umiestnený v sieti internet s verejným prístupom.
4. Tovarom alebo službou sú všetky produkty zverejnené na stránkach e-shopu.
5. Objednávka je kúpna zmluva, na základe ktorej je realizovaný predaj tovarov a služieb.
6. Kupujúci plne uznáva elektronickú komunikáciu predovšetkým prostredníctvom e-shopu, e-mailovej komunikácie a telefonickej komunikácie a kupujúci ju plne uznáva. To neplatí však pre odstúpenie od zmluvy v súlade s § 7 a nasl. zákona číslo 102/2014 Z.z. v lehote 14 kalendárnych dní.
Článok II. Cena
1. Všetky uvádzané ceny pri tovare sú konečné.
2. Predávajúci je viazaný cenou uvedenou na stránke e-shopu v momente vykonania nákupu.
3. Všetky akciové ceny platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom výrobku nie je uvedené inak.
4. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu ceny tovaru v prípade zmeny právnych predpisov, pri výraznom náraste cien od výrobcov alebo dodávateľov tovaru. Kupujúci má v takomto prípade právo od zmluvy odstúpiť.
Článok III. Objednávka
1. Objednávka vzniká na základe potvrdenia tovaru alebo služieb v e-shope predávajúcim. Pre korektné vybavenie objednávky je potrebné vyplniť požadované údaje v objednávke.
2. Kupujúci zaslaním objednávky súhlasí so znením všeobecných obchodných podmienok a reklamačných podmienok ako aj s cenou objednaných tovarov a služieb a teda objednávka sa stáva záväznou.
3. Kupujúcemu je po vytvorení objednávky v e-shope automaticky generovaný e-mail s potvrdením prijatia objednávky e-shopom. Tento e-mail nie je potvrdením tovaru v zmysle ods. 1. tohto článku.
4. Kupujúci je odoslaním objednávky viazaný k zaplateniu kúpnej ceny objednaného tovaru.
Článok IV. Platobné podmienky
1. Za tovar a služby v e-shope je možné platiť nasledovnými spôsobmi: a) platba na dobierku (platíte priamo na Slovenskej pošte, alebo kuriérovi pri preberaní tovaru
Článok V. Dodacie podmienky
1. Predávajúci je viazaný objednávkou v lehote 30 dní od jej vytvorenia.
2. Ak je tovar skladom je expedovaný podľa kapacitných možností v čo najkratšom čase. Dodacia lehota pre jednotlivý tovar je potvrdená do 48hodín v pracovných dňoch. Dodacia lehota pre tovar objednaný do 12-jhodiny, po potvrdení jeho dostupnosti na sklade, je 1 – 2 pracovné dni. Spravidla je tovar dodávaný v priebehu 1 – 5 pracovných dní. Ak by bol tovar nedostupný dlhšie ako 5 dní, kupujúci je kontaktovaný telefonicky alebo emailom za účelom upresnenia termínu dodania tovaru alebo navrhnutia výmeny za alternatívny tovar, ktorý je skladom.
3. Ak sa v objednávke nachádza viacero tovarov a časť z nich nie je skladom, informujeme o tom kupujúceho s možnosťami výmeny za alternatívny tovar alebo čiastočných dodávok.
4. Spolu s tovarom je zákazníkovi zasielaná faktúra (daňový doklad), návod ako i ostatné dokumenty k tovaru alebo službe od výrobcu.
5. Za miesto plnenia sa považuje miesto, do ktorého je tovar dodávaný.
6. Predávajúci realizuje dopravu ku kupujúcemu prostredníctvom: a) Slovenskej pošty, alebo zákazníkom vybranej kuriérskej služby – toto uvedie zákazník v poznámke pre dodávateľa.
7. V prípade, keď výrobca alebo dodávateľ nie je schopný dodať tovar na sklad predajcu v dohodnutom termíne, kontaktuje kupujúceho telefonicky alebo emailom s možnosťou dohodnutia zámeny tovaru za alternatívny tovar, ktorý je skladom alebo dohodne odstúpenie od zmluvy. V takomto prípade ak bola platba vopred, je kupujúcemu finančný rozdiel poukázaný na jeho účet do troch pracovných dní.
Článok VI. Poplatky za balné, prepravu a možnosti platieb
Tovar je spravidla zasielaný Slovenskou poštou na dobierku. Balné a poštovné je 2,25 EUR. Pokiaľ je zásielka väčšia, poštovné je navýšené podľa cenníka Slovenskej pošty.
Pokiaľ zákazník uvedie v správe, že si želá doručenie niektoru kuriérskou službou, poštovné sa odvíja od cenníka danej kuriérskej spoločnosti.
Tovar doručovaný na území Slovenskej republiky je zasielaný Slovenskou poštou. Konečná cena teda závisí od celkovej sumy zakúpeného tovaru a od spôsobu jeho úhrady. Ceny sú v Eur vrátane DPH.
Tovar doručovaný na území Českej republiky je zasielaný Slovenskou poštou, alebo zákazníkom vybranou kuriérskou službou. Konečná cena za prepravu závisí od celkovej sumy zakúpeného tovaru a od výšky poštovného. Pri platbe v hotovosti („na dobierku“) zákazník platí kuriérovi dobierku v českých korunách (hodnota je prepočítaná podľa aktuálneho kurzu EUR a CZ v národnej banke).
Tovar doručovaný do iných krajín je zasielaný s možnosťou zaplatenia tovaru výlučne vopred na účet. Konečná suma za prepravu závisí od váhy zakúpeného tovaru, od krajiny, stanovená podľa tarif kuriérskej firmy alebo Slovenskej pošty. Kupujúci je s cenou za prepravu oboznámený pri potvrdení objednávky alebo sa môže vopred informovať emailom alebo telefonicky u predajcu.
Tovar je po vyexpedovaní dodaný kupujúcemu na ďalší pracovný deň, najneskôr do dvoch pracovných dní. V deň odoslania balíka je kupujúcemu zasielaný email, avízo o jeho vyexpedovaní. S tovarom je zasielaný daňový doklad slúžiaci (faktúra) ako záručný list (ak nie je originálny záručný list od výrobcu alebo dovozcu) a v prípade platby v hotovosti kuriér odovzdá kupujúcemu doklad o úhrade.
Článok VII. Prevod vlastníckeho práva
1. Vlastnícke právo prechádza z predávajúceho na kupujúceho prechádza až momentom vyplatenia plnej ceny za dodávku.
2. Tovar alebo služby, na ktoré sa vzťahuje ešte vlastnícke právo predávajúceho, má predávajúci právo v prípade uplatnenia reklamácie vybaviť až v momente jeho úplného zaplatenia.
Článok VIII. Storno objednávky
1. Stornovať objednaný tovar má zákazník právo do 24 hodín od vytvorenia objednávky bez storno poplatku. Odporúčame uskutočniť storno telefonicky na 0905 826 504 v pracovných dňoch PO-PIA od 09:00 do 17:00hod, mimo prevádzkový čas emailom na info@fengshui-life.sk.
2. Stornovanie už vyexpedovanej objednávky je možné, avšak za poplatok vo výške nákladov za dopravu ku kupujúcemu a späť.
Článok IX. Právo spotrebiteľa vrátiť tovar bez udania dôvodu a poučenie spotrebiteľa
1. Spotrebiteľ má na základe zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako „Zákon“) podľa ustanovení § 7 a nasledujúcich právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dni odo dňa prevzatia tovaru.
2. Spotrebiteľ je povinný, ak toto právo chce využiť, písomné odstúpenie od kúpnej zmluvy osobne doručiť najneskôr v posledný deň určenej lehoty na kontaktnú adresu predávajúceho alebo toto odstúpenie odovzdať na poštovú prepravu najneskôr v posledný deň lehoty na adresu, ktorá je uvedená v kontaktoch. Spotrebiteľ je bezodkladne po oznámení o odstúpení od zmluvy zaslať alebo doručiť osobne predmet zmluvy od ktorej odstupuje spolu so všetkou dokumentáciou – napr. originálom faktúry, návodom a inou dokumentáciou k tovaru, ktorá mu bola doručená spolu s tovarom, najneskôr však do 14 dní odo dňa odstúpenia (§10 ods. 1 Zákona). Odporúčame kupujúcim aby si vyhotovili pre vlastnú potrebu kópiu faktúry a tovar zasielali doporučene a ako poistenú zásielku. Na odstúpenie od zmluvy môžete využiť e-mail: info@fengshui-life.sk
3. Tovar nám nezasielajte na dobierku, takýto tovar nebude prevzatý.
4. Prevádzkovateľ e-shopu vráti zaplatené plnenie za tovar / službu vrátane hodnoty za najlacnejšie bežný spôsob doručenia ako i nákladov preukázateľne vynaložených na objednanie tovaru do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy, avšak nemusí vrátiť peniaze skôr ako je mu doručený tovar alebo spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru, to neplatí v prípade ak predávajúci navrhol, že si tovar vyzdvihne sám.
5. Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.
6. Toto právo na odstúpenie od zmluvy sa podľa § 7 ods. 6 Zákona neuplatňuje napríklad pre tovar, ktorý bol zhotovený podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, alebo ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť, alebo tovaru, ktorý rýchlo podlieha skaze alebo zníženiu akosti, taktiež pre predaj novín, časopisov, periodickej tlače, kníh a na predaj audiovizuálneho diela, zvukového záznamu alebo zvukovo-obrazového záznamu umeleckého výkonu alebo multimediálneho diela, ktoré spotrebiteľ rozbalil alebo aj na tovar, ktorý bol uzavretý v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov.
7. Na účely zistenia povahy, charakteristík a funkčností tovaru má spotrebiteľ s tovarom manipulovať a skontrolovať ho len takým spôsobom, akým by mu to bolo umožnené v bežnej predajni, čo prezumuje povinnosť vrátenia tovaru s originálnym obalom, visačkami a podobne.
8. Spotrebiteľ znáša akékoľvek zníženie hodnoty tovaru, ktoré bolo spôsobené jeho používaním nad rámec potrebný pre zistenie funkčnosti a vlastností tovaru.
Článok X. Práva a povinnosti zmluvných strán
1. Za zmluvné strany sa pokladá predávajúci a kupujúci.
2. Kupujúci je povinný: a) prevziať objednaný tovar, b) zaplatiť za tovar dohodnutú odplatu predávajúcemu, c) prekontrolovať neporušenosť obalu resp. aj samotný tovar pri jeho preberaní.
3. Predávajúci je povinný: a) dodať zákazníkovi tovar v požadovanej kvalite, množstve a v dohodnutej cene, b) spolu s tovarom alebo dodatočne zaslať zákazníkovi všetky dokumenty k tovaru ako napríklad faktúru za tovar, reklamačný list, návod na obsluhu v kodifikovanej podobe slovenského jazyka.
Článok XI. Ochrana osobných údajov
1. Osobné údaje sú spracúvané v súlade so zákonom č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov.
2. Prevádzkovateľ neposkytuje osobné údaje kupujúceho tretej osobe, okrem prepravnej spoločnosti Slovenská pošta, alebo štátnym orgánom v prípade kontroly.
3. Prevádzkovateľ od kupujúceho získava nasledovné osobné údaje: titul, meno, priezvisko, adresa, adresa na doručenie, telefónne číslo, e-mailová adresa, v prípade firmy IČO a DIČ.
4. Vami poskytnuté osobné údaje sú spracúvané za účelom korektného vybavenia Vašej objednávky.
5. Prevádzkovateľ je povinný zabezpečiť osobné údaje pred ich sprístupnením neoprávneným osobám, ktoré ma spracované v bezpečnostnej smernici.
6. Ak kupujúci súhlasil so spracúvaním osobných údajov pri registrácii v e-shope na marketingové účely súhlasil so zasielaním predovšetkým e-mailových správ na kontaktnú e-mailovú adresu, telefonickým kontaktovaním alebo zasielaním adresnej pošty na kontaktnú adresu.
7. Svoj súhlas môže kupujúci kedykoľvek písomne odvolať zaslaním Odvolania so spracúvaním osobných údajov na info@fengshui-life.sk, pričom tieto okamžite blokujeme alebo likvidujeme. A z našej strany Vami poskytnuté osobné údaje už nebudeme používať na marketingové účely.
8. Ak kupujúci súhlasil so spracúvaním osobných údajov pri registrácii v e-shope s registráciou vo vernostnom programe súhlasil so zhromažďovaním získaných osobných údajov vrátane informácií o objednávkach za účelom poskytovania zliav.
9. Svoj súhlas môže kupujúci kedykoľvek písomne odvolať zaslaním Odvolania so spracúvaním osobných údajov na info@fengshui-life.sk, pričom tieto okamžite blokujeme alebo likvidujeme. A z našej strany Vami poskytnuté osobné údaje už nebudeme používať vo vernostnom programe.
Článok XII.5 Zmluvná pokuta
1. Predávajúci si vyhradzuje právo udeliť kupujúcemu zmluvnú pokutu vo výške 8 € (slovom osem eur) v prípade, že vytvoril objednávku, ktorú nestornoval a tovar si od dopravcu nevyzdvihol, a tak bol vrátený späť predávajúcemu, nakoľko porušil ustanovenia v čl. X. bod 2, písm. a. 2. Táto zmluvná pokuta zahŕňa náklady na dopravu ako i sankciu za nenaplnenie kúpnej zmluvy.
Článok XIII. Záverečné ustanovenia
1. Predávajúci si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho. V prípade zmeny všeobecných obchodných podmienok alebo reklamačných podmienok, sa riadi celý proces nákupu prostredníctvom tých všeobecných obchodných podmienok, ktoré boli platné v momente odoslania objednávky kupujúcim.
2. Neoddeliteľnou súčasťou týchto všeobecných obchodných podmienok sú aj Reklamačné podmienky.
3. Odoslaním objednávky kupujúci si prečítal všeobecné obchodné podmienky ako aj reklamačné podmienky a súhlasí s ich znením.
4. Tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky sú k dispozícií v sídle spoločnosti k nahliadnutiu kupujúcim ako i sú zverejnené na internetovej stránke e-shopu.
6. Tieto všeobecné obchodné podmienky vrátane ich neoddeliteľných súčastí nadobúdajú platnosť a účinnosť 1. novembra 2015.
V Martine, 1.11.2015
Mgr. Peter Kulich
konateľ spoločnosti